Privacy

 Doeleinden gegevensverwerking:

Het bieden/uitvoeren van een algemene voorziening of maatwerkvoorziening, het verlenen van jeugdhulp en het bieden van adequate (langdurige) zorg. Het aanbieden van (arbeidsmatige) dagbesteding om een zinvolle dag invulling te verkrijgen

Hof van Arcadia houdt, om uw begeleiding zo goed mogelijk uit te kunnen voeren een registratie bij van uw administratieve gegevens. Op deze registratie is de wet op de Persoonsgegevens van toepassing. Deze wet bevat regels met betrekking tot het doel van de registratie, de aard van de gegevens die worden geregistreerd, het beheer van de gegevens, de personen die toegang hebben tot die gegevens en het inzagerecht van de deelnemers. Al deze zaken zijn in een reglement vastgelegd.

 

  • Behalve de leiding van de Hof van Arcadia hebben ook de begeleiders toegang tot dossiers die door de Hof van Arcadia worden samengesteld. Deze personen hebben een geheimhoudingsplicht.
  • De deelnemer c.q. diens vertegenwoordiger heeft het recht om de gegevens die over de deelnemer zijn vastgelegd in te zien. Wanneer deelnemer/diens vertegenwoordiger meent dat gegevens onjuist zijn vastgelegd kan de deelnemer/diens vertegenwoordiger schriftelijk verzoeken deze te wijzigen.
  • Alleen gegevens die te maken hebben met de zorg voor de deelnemer worden in het deelnemers dossier opgeslagen.
  • Gegevens van deelnemers worden niet aan derden verstrekt ook niet aan naaste familie. Gegevens worden pas vrijgegeven nadat de deelnemer/diens vertegenwoordiger hiervoor toestemming heeft gegeven. Ook na overlijden worden de gegevens niet openbaar gemaakt.
  • Nadat de deelnemers begeleid is, worden de gegevens 5 jaar zodanig gearchiveerd dat alleen de hierboven geautoriseerde deze gegevens in kunnen zien.
  • Wanneer u van mening bent dat de Hof van Arcadia niet op de juiste manier met uw gegevens omgaat, kunt u dit, via de geldende klachtenregeling  kenbaar maken.
  • Looptijd en inwerkingtreding. Onverminderd eventuele wettelijke bepalingen is dit reglement van kracht gedurende de gehele looptijd van de registratie.

 

Klachtenregeling

U mag ervan uitgaan dat elke begeleider zijn vak zo goed mogelijk uitoefent. Toch kan het gebeuren dat u  niet tevreden bent over de zorg of over de manier waarop de Hof van Arcadia met u omgaat. Dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor de Hof van Arcadia, voor andere deelnemers en voor de kwaliteit van de zorg.

 

Om te beginnen is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met een van de leidinggevenden. Als u zich daar zekerder bij voelt kunt u een bekende uit uw familie- of kennissenkring vragen om bij dat gesprek aanwezig te zijn.

De directie kan u op verzoek de gegevens van de externe vertrouwenspersoon verstrekken.

Ook kunt u via de verwijzende instantie bemiddeling aanvragen.

 

De Hof van Arcadia heeft een externe vertrouwenspersoon/klachtencoördinator aangesteld in de persoon van Riemer Bosma. 06-23051525 Deze voert tevens als onafhankelijk persoon de tevredenheidsonderzoeken uit.

info@zorgboerderijdevonk.nl

Levert een bemiddeling niet het gewenste resultaat op of ziet u op tegen een confrontatie met de Hof van Arcadia, dan kunt u ook een beroep doen op de Wet Klachtenrecht Cliënten Zorgsector / klachtencommissie Landbouw en Zorg.

Landelijke klachtenregeling (zorgboeren.nl)